Katalog Basımı

Katalog Basımı
Günümüz şartlarında markalaşmak ve kurumsal kimliğini daha çok kişiye duyurmak isteyen firma, şirket, dükkan ya da hizmet sunan şahısların en önemli iletişim araçlarından biri katalogtur. Katalog basımı dikkat gerektiren ve tasarımsal olarak üzerinde zaman harcanması gereken bir iştir. Çünkü katalog basımı sırasında dizayn, tasarım ve içerik karşıdaki kişiye anlatılmak istenen mesajın en doğru ve etkin bir şekilde gitmesini sağlar. Bu sebeple katalog basımı işini profesyonel bir ekiple yürüten, daha önce bu tip çalışmalar içerisinde bulunmuş bir matbaa tarafından gerçekleştirilmelidir. Bu süreç içerisinde firma analizi yapılmalı ve hedef kitle doğru bir şekilde tespit edilmelidir. Elbette matbaanın katalog basımı için yetkin olması, gerekli baskı aletlerine sahip olması da gerekmektedir.
- Katalog basımı öncesi tasarımsal sürecin her adımı iyi planlanmalıdır. Önemli olan, ortaya çıkacak ürünün tam olarak ihtiyaca uygunluğudur. Katalog basımı sırasında algısal parametlerin; renklerin ve kelimelerin gücünden sonuna kadar yararlanmak gerekir.
- İçerikler kafa karıştırıcı olmamalı, sade, basit ve anlaşılabilir olmalıdır. Bilgi kirliliğine izin verilmemelidir. Mümkün olduğu şekilde anlatılmak istenen öz haliyle karşıdakine verilmelidir.
Katalog Basımı Çeşitleri
Katalog basımı ihtiyaca göre şekillendirilir, yapılışlarına göre çeşitlendirilir. Her bir farklı çeşit katalog farklı dokular ve farklı anlamlar içerir, karşıdaki kişide algısal olarak olumlu ya da olumsuz izlenim bırakır. Örneğin çok güçlü olduğu bilinen, markalaşmış bir firmanın kalitesiz bir katalog ile müşterilerinin karşısına çıkması doğru değildir. Yapılışlarına göre kataloglar:
- İplik Dikişli Katalog
- Tel Dikişli Katalog
- Omega Tel Dikişli Katalog
- Amerikan Ciltli Katalog
- İplik Dikişli Sıvama Kapaklı Katalog
- Spiralli Katalog olarak geçer.
Katalog basımı sırasında firmanın ihtiyaçları tasarımı yapacak kişi tarafından analiz edilmeli ve süreç buna göre işletilmelidir. Katalogda kullanılacak kağıt çeşidi ve gramajı, içerikte yoğunlaşılan kelime öbekleri ve renk seçimleri ve görsel düzenlemeler bir bütün şeklinde ele alınmalıdır. Doğru şartlar sağlandıktan sonra katalog basımı gerçekleşir ve katalog sayesinde firmanın / şirketin müşteri ile arasındaki bağ kuvvetlendirilmiş olunur. Müşteri, tercih ettiği markanın hizmet / ürün potansiyelini görür ve karar verir.